Listopad je mjesec borbe protiv raka dojke. Mjesec u kojem podižemo svijest i
ukazujemo na potrebu redovnih (samo) pregleda dojki te odaziva na
preventivne programe; mamografiju, koja može spasiti život.
Zagreb je 21.10.2023. bio obojan u rozu boju povodom javnozdravstvene
kampanje pod nazivom “Sačuvajmo zdrave dojke” u organizaciji magazina
Story i udruge P.I.N.K. – life. Događaj je započeo paralelno u predivnom
zagrebačkom parku Zrinjevcu i na Cvjetnom trgu. Pred brojnom publikom
uzvanici su govorili o važnosti ranog otkrivanja raka dojke i njegovoj prevenciji.
Svjedoci smo povećanog broja oboljelih od malignih bolesti, a rak dojke može
biti izlječiv u preko 90% slučajeva ako se isti otkrije – na vrijeme. Ukoliko i dođe
do dijagnoze raka dojke, od velike je važnosti zadržati pozitivan stav i podršku
okoline – naglasili su.
Povorka je potom krenula prema Cvjetnom trgu predvođena bajkerima iz
Udruge vozača Harley- Davidson motora – PLETER CHAPTER CROATIA,
gdje nas je dočekao bogat edukativno-zabavni program. Nives Moric,
predsjednica udruge P.I.N.K.- life naglasila je važnost javnozdravstvenih
kampanja kako bi ukazivale na problematiku bolesti i podizali svijest o istima.
Dodala je da je odaziv na preventivne preglede danas puno veći nego što je to
bilo prije par godina. Isto tako, ako i dođe do oboljenja liječenje je modernije i
personalizirano. Nacionalna koordinatorica Programa ranog otkrivanja raka
dojke Andrea Šupe Parun zahvalila se svim udrugama koje rade na
senzibilizaciji društva vezano uz rano otkrivanje ove opake bolesti jer je to
najčešće sijelo raka u žena, kako i u svijetu tako i u RH. Možemo se pohvaliti
padom mortaliteta od raka dojke već osmu godinu za redom, a brojke govore
sve. Od gotovo 1000 preminulih žena, danas je ta brojka na 700.
Andrea Bićanić iz Ministarstva zdravstva zahvalila je udruzi P.I.N.K. – life na
prepoznavanju važnosti podizanja svijesti o ovoj temi.
Fantastičnu modnu reviju poznatih hrvatskih dizajnera nosile su žene koje su
preboljele rak dojke i one koje su u aktivnom liječenju te su još jednom
pokazale koliko su jake i da je dijagnoza samo dio njih, a ne nešto što ih
opisuje. Na kraju modne revije dočekao nas je glazbeni nastup Feminnema i
Roka Vuškovića. Ovaj društveno važan projekt podržavaju partneri dm
Hrvatska, PBZ Card te Croatia Poliklinika.
Podržali smo ovaj događaj zajedno s kolegicama i kolegama iz Klinike za
onkologiju KBC-a Zagreb i KBC-a Sestre Milosrdnice u ime HDOMST-a.
Održati dojke zdravima ovogodišnji je slogan ove kampanje, a to isto počinje
od nas samih – samopregledom.
Izvještaj sastavio:
Marin Popović